خط ۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان

  • کد خبر: ۲۱۸۰۸۹
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان
شهردار مشهد مقدس از جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف در برنامه زنده «گفت‌وگو» شبکه خراسان رضوی حضور یافت و از برنامه‌های مدیریت شهری در مشهد مقدس گفت. 

برپایی نمایشگاه قرآن محلات از نیمه دوم رمضان در مشهد

شهردار مشهد مقدس گفت: امسال بهار قرآن با بهار طبیعت همزمان شده و استقبال از بهار در شهرداری مشهد نیز بر این اساس است، لذا برنامه‌های استقبال از بهار شهرداری با محوریت ماه رمضان و عید نوروز است که شب‌های قدر و مراسم عید فطر و سایر برنامه‌های مختلف با محوریت نوروز را در بر می‌گیرد.

وی افزود: خوشحالیم که میزبان هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مشهد هستیم و امید است در ایام بازگشایی، زائران و مجاوران بهره لازم را از این نمایشگاه ببرند.

محمدرضا قلندرشریف گفت: ما در نیمه دوم ماه رمضان نمایشگاه قرآن محلات را در بوستان‌های منتخب شهر برنامه‌ریزی کرده‌ایم، جشنواره نسیم قرآنی در مساجد و پارک‌های منتخب شهر با حضور قاریان برجسته برگزار خواهد شد؛ همچنین برنامه انوار ملکوت را در مساجد حاشیه شهر با حضور قاریان بین‌المللی اجرا خواهیم کرد.

برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان 

شهردار مشهد گفت: برنامه قرار زیارت ویژه ماه مبارک رمضان در قالب طرح «از افطار تا سحر» ویژه نوجوانان و خانواده‌ها با محوریت مساجد محوری محلات در ماه مبارک رمضان آغاز شد. ۵۷ تور زیارتی از مساجد به حرم‌مطهر برگزار می‌شود که در این طرح اولویت با مساجدی است که فاصله بیشتری نسبت به حرم دارند.

وی افزود: این با هدف تسهیل گری امر زیارت و تشرف گروهی به حرم رضوی برای اقشار مختلف جامعه در طول سال برگزار می‌شود که در ماه رمضان این برنامه در قالب طرح از افطار تا سحر در سه نوبت صبح، عصر و شب در مساجد شهر برگزار می‌شود.

شهردار مشهد گفت: در این طرح خانواده ها و نوجوانان مشهدی به صورت گروه‌های ۴۰ نفره به حرم رضوی تشرف دسته جمعی دارند. همچنین در ۱۷۰ محله بازدید از خانواده ایثارگران برای ایام عید نوروز پیش بینی شده است، شورای اجتماعی محلات با خانواده شهدا و ایثارگران دیدار می کنند. در ۴۰ ایستگاه پایانه‌های اصلی اتوبوسرانی و ایستگاه های منتخب قطار شهری پویش افطاری ساده به مدت نیم ساعت برپا خواهد شد.

 جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری

محمدرضا قلندرشریف گفت:  امسال نزدیک به ۷۰۰ عدد المان، در ۳۵۰ نقطه شهری جانمایی خواهیم کرد که اتفاق بسیار مهمی است؛ همچنین امسال توانستیم حدود ۹۰ اثر از این المان‌ها که ماحصل زحمات همکاران ما در گذشته بوده است را مرمت و به مجموعه المان‌های شهری اضافه کنیم.

 وی افزود: ۱۱۰۰ المان گل از بین ۴۵۰ اثر ثبت شده توسط هنرمندان جانمایی می‌شود که از این تعداد ۱۰۰ المان جدید است. ۱۰۰ المان توپیاری، ۲۵۰۰ فلاورباکس نیز در این ایام در سطح شهر جانمایی و نصب می‌شود.

برگزاری جشنواره المان‌های نوری از سوم فرودین‌ماه 

شهردار مشهد گفت: جشنواره المان‌های نوری در بوستان کوهسنگی در وسعت ۶ هکتار به صورت موضوعی با محوریت ماه رمضان و عید نوروز از جمعه سوم فروردین ماه آغاز می‌شود که ۴۰ موضوع در این جشنواره با موضوعات تاریخی و مذهبی طراحی شده است.

وی افزود: ۱۹ جشنواره گل نوروزی در ۱۹ نقطه در مناطق سیزده‌گانه برگزار می‌شود. برگزاری جشنواره گل از ۲۹ اسفند پیش‌بینی شده و امید است برنامه‌های استقبال از بهار مورد قبول زائران قرار گیرد و سفر خوبی را برای این عزیزان به ارمغان آورد.

قلندرشریف گفت: فراخوان بخش مردمی در حوزه های سرود و نمایش داده شده است و بیش از ۱۰۰ اثر برای ارسال شد که آثار برتر در معابر و سطح محلات اجرا می‌شود.

وی افزود: یکی از فعالیت‌هایی که در حوزه زیارت و گردشگری در نوروز انجام می‌شود، پرده‌خوانی در حدود ۵۰۰ نقطه شهر و درباره شاهنامه و حضرت رضا (ع) است تا مورد توجه نسل جوان قرار گیرد.

 برگزاری سومین دوره جشنواره ورزشی جام برکت و کرامت در قالب جام رمضان

محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهدمقدس در برنامه زنده تلویزیونی گفتگو از شبکه خراسان رضوی گفت: امسال سومین دوره جشنواره ورزشی جام برکت و کرامت در قالب جام رمضان در حال برگزاری است؛ امسال حضور اقشار و تیم‌های مختلف ما را شگفت زده کردند.

وی افزود: مسابقات در سه حوزه بانوان، آقایان و معلولان و جانبازان در حال برگزاری است و با توجه به استقبال خوبی که در رشته ساحلی شده امسال برای اولین بار این رشته را به جام رمضان اضافه کردیم.

شهردار مشهد گفت: امسال در رشته فوتسال آقایان حضور چشمگیری داشتیم، ابتدا ٨ سالن در نظر گرفته بودیم که به دلیل استقبال بی‌نظیر مردم، سالن شهدای شهرداری و رسالت به این تعداد اضافه شد. استقبال بی‌نظیر مردم برای سال‌های بعد کار ما را سخت می‌کند و امیدواریم بتوانیم زیر ساخت‌های این حوزه را توسعه دهیم.

 فعالیت ۴۰ ساعته قطارشهری به مناسبت تحویل سال

قلندرشریف گفت: در حوزه حمل و نقل برنامه‌های خاصی داریم؛ برای سال تحویل اتوبوسرانی و قطار شهری ما از ۶ صبح فردا به مدت ۴۰ ساعت؛ مستمر و بی‌وقفه فعال خواهند بود و این اتفاق برای اولین بار در کشور رخ خواهد داد؛ اتوبوس‌های پیرامون حرم رضوی تقویت شده؛ تاکسیرانی فعال است و نظارت جدی خواهیم داشت.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل درون شهری تمام امکانات خود را بسیج کرده‌ایم و از مردم درخواست داریم حتی‌المقدور از حمل و نقل شخصی استفاده نکنند؛ پارکینگ‌های ما فعال هستند و برای تسهیل تردد؛ درخواست استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را داریم؛ سرویس بهداشتی‌های پرتابل و سیار به ویژه در بافت پیرامونی حرم مطهر برای تسهیل امور زائران در نظر گرفته شده و در برخی نقاط نیز حمام‌های سیار در نظر گرفته شده است.

شهردار مشهد مقدس گفت: بیشترین زائر ورودی ما از پایانه مسافربری امام رضا(ع) است؛ ۴ ایستگاه استقبال از زائر پیش‌بینی شده؛ در پایانه نیز به صورت ویژه یکی از این ایستگاه‌ها مستقر است؛ پایانه مسافربری آماده است و برنامه‌های فرهنگی نیز در این مکان اجرا  و عموما نیز این اقدامات؛ «خانواده محور» است.

وی افزود: استانداری خراسان رضوی نیز در این حوزه با جدیت پای کار است؛ با مبدا سفر هماهنگی لازم شده تا بلیت رفت و برگشت تهیه شود تا به ویژه در زمان بازگشت با موضوعات ازدحام سفر روبه‌رو نشویم؛ امکاناتی برای اسکان زائران به صورت محدود نیز در پایانه فراهم شده است.

محمدرضا قلندرشریف گفت: ۴۲ محل اسکان موقت و اضطراری به شکل سرپوشیده فراهم کرده‌ایم و حدود ۴۵ هزار محل خواب و اسکان مهیا شده و با ستاد اسکان استان و شهرستان مشهد؛ در این زمینه هماهنگ هستیم؛ در صورت مساعد بودن هوا؛ پارک‌های ما نیز امکان اسکان دارند؛ بوستان زائرپذیر غدیر نیز اینک مهیاست و زائران امکان استفاده دارند. در تمامی اماکن اسکان؛ اکیپ‌های آتش‌نشان حضور دارند تا ضریب ایمنی افزایش یابد.

 تامین ۴هزار پارکینگ در هسته مرکزی شهر

شهردار مشهد گفت: در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار فضای پارک دائم در پارکینگ‌های دائمی در نقاط شهر مشهد به‌ویژه هسته مرکزی شهر فعال بوده و به‌صورت یکپارچه مدیریت می‌شوند.

وی افزود: این تعداد ۴ هزار فضای پارک در هسته مرکزی شهر واقع‌شده است اما با توجه به حضور خیل عظیم زائران بارگاه حضرت رضا(ع) در ساعات آغازین سال نیاز است تا تعداد فضای پارک در هسته مرکزی افزایش پیدا کند.

قلندرشریف گفت: بر همین اساس با تعامل و رایزنی‌های صورت گرفته در کنار ۴ هزار فضای پارک دائم موجود، تاکنون تعداد ۶هزار فضای پارک به‌صورت موقت از ظرفیت سایر سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با استقبال از بهار از قبیل آستان قدس رضوی، سازمان نظام‌مهندسی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط شناسایی‌ شده است و در روزهای آتی به چرخه خدمت‌رسانی افزوده خواهد شد.

 اجرای پویش مشهد مهربان در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

شهردار مشهد مقدس گفت: پویش «مشهد مهربان» در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد طراحی شده و محوریت این موضوع؛ مساجد و شوراهای اجتماعی محلات است؛ سال گذشته حمایت از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را داشتیم؛ با مراجعه به مساجد محل و شوراهای اجتماعی محلات؛ شهروندان امکان مشارکت در پویش «مشهدمهربان» را دارند.

وی افزود: یکی از بزرگترین پروژه‌های مدیریت شهری؛ قطار شهری است؛ خط یک و ۲ بهره‌برداری شده؛ دسترسی اصلی ایستگاه الندشت و پله‌های اضطراری آن چندی قبل به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا قلندرشریف خاطر نشان کرد: فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد برای ما بسیار مهم است؛ امروز انتقال قطار از مسیر خط ۲ به تونل خط ۳ رقم خورد که یک کار ویژه است؛ این مهم با همت متخصصان قطار شهری مشهد رقم خورد.

شهردار مشهد گفت: اهمیت این مهم به این خاطر است که خطوط قطار شهری تاکنون حرم مطهر رضوی را پوشش نداده اما با این اتفاق و بهره‌برداری از فاز یک خط ۳؛ حرم مطهر رضوی نیز تحت پوشش قطار شهری قرار می‌گیرد.

وی افزود: سال آینده ان‌شاالله ایستگاه سلامت بهره‌برداری می‌شود؛ تست گرم فاز یک خط ۳ را نیز در نیمه فروردین خواهیم داشت و امیدواریم در تابستان آینده؛ این خط مسافرگیری داشته باشد؛ باید به صورت ویژه از تولیت آستان قدس رضوی و همچنین استاندار خراسان رضوی برای پروژه عظیم قطار شهری تشکر داشته باشم. هر کیلومتر قطار شهری ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد که بسیار بالا است؛ حفاری خط ۳ در جبهه غربی نیز از ماه قبل آغاز شده است.

عیدی مدیریت شهری به مردم | بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح شهید میرزایی

شهردار مشهد مقدس گفت: با توجه به حضور زائران نوروزی و ازدحام جمعیت و ترافیک شهر و به‌منظور تسهیل در تردد زائران و مجاوران، دوربرگردان غیرهمسطح شهیدمیرزایی بدون منتظر ماندن برای مراسم رسمی، به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا قلندرشریف در پایان گفت: برهمین اساس این پروژه که در بزرگراه شهید میرزایی حدفاصل میدان فجر و پل رسالت و میدان بار نوغان احداث‌ شده از امروز زیربار ترافیکی رفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->